همه چیز درباره ی حمل و نقل بار به خارج از کشور و از خارج به ایران

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

خارج کردن عتیقه و اجناس نفیس و قدمت دار از کشور

در فریت بار - ارسال بار (هوایی - زمینی - دریایی) باید به این نکته توجه کرد که حمل و نقل تمام کالاها و لوازم با قدمت بالای یک قرن (صد سال) نیاز به مجوز رسمی میراث فرهنگی کشور دارند.

لازم به ذکر است که جای‌گذاری اجسامی با قدمت بالای صد سال در بار مسافری و یا تجاری بدون مجوز رسمی سازمان میراث فرهنگی پیگرد قانونی دارد و جریمه نقدی - ضبط و مصادره از عواقب آن می‌باشد.

اگر مسافر و یا مهاجرید و وسیله یا وسایلی قدیمی و قدمت‌دار و نفیس (بالای صد سال) دارید و تصمیم دارید جنس مذبور را همراه خود به کشور مقصد مهاجرت و یا مسافرت خود ببرید نگران نباشید!

ما تمام مراحل اخذ مجوز - بسته بندی - ارسال و ... را از صفر تا صد انجام می‌دهیم و شما می‌توانید با خیالی آسوده کارهایتان را به ما بسپارید.

با کارشناسان حمل و نقل فریت و کارگو تماس بگیرید : 02144994800

۰ نظر
کارشناس حمل و نقل هوایی

چه چیزهایی را نمی‌توان به خارج از کشور فریت کرد؟

موارد ذکر شده در زیر را نمی‌توان از طریق فریت بار مسافری از کشور خارج کرد:

  1. ارز
  2. طلا
  3. نقره
  4. ریال
  5. سنگ‌های قیمتی
  6. عتیقه
  7. اشیاء قیمتی
  8. کتاب‌های خطی و چاپ سنگی
  9. تابلوهای نفیس
  10. عطر
  11. ادکلن
  12. اسپری ها
  13. شامپو
  14. الکل
  15. سرکه
  16. مشروبات الکی
  17. ترشیجات
  18. مواد آرایشی
  19. فرش، قالی و قالیچه عتیقه
  20. شربت
  21. فیلم، عکس و نشریات و مجلات پورن و خلاف موازین کشور
  22. مواد مخدر و روان گردان
  23. اسلحه و ادوات نظامی و جنگی
  24. مواد قابل اشتعال
  25. وسایل قمار
  26. سلاح‌های سرد
  27. مواد منفجره

تگ ها: موارد ممنوعه در حمل و نقل هوایی - کالاهای ممنوعه در بار مسافری - نباید ها در فریت - چیزهایی که نمی شود به کشور دیگر فریت کرد - وسایل ممنوعه در فریت بار - فهرست کالا و اشیا غیر قابل انتقال در فریت

۰ نظر
کارشناس حمل و نقل هوایی

نحوه‌ی بیمه کردن بار مسافری و محموله‌ها در حمل و نقل هوایی

در صنعت حمل و نقل هوایی وقتی بارنامه فریت بار صادر می‌شود به این معنیست که بار نیز بیمه شده است. فرق نمی‌کند با چه ایرلاینی بارنامه صادر شده باشد، با هر ایرلاینی که بارنامه صادر شود آن بار و محموله تحت عنوان یاتا(انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی) بیمه می‌شود.

بارها در هر نقطه از جهان دارای بیمه می‌باشند و مسافر و مشتری بابت آن هیچگونه هزینه اضافی‌ای پرداخت نمی‌کند.

بیمه تا کیلویی 20-25 دلار در صورتی که بار و محموله در اثر حادثه مفقود و یا آسیب ببیند، پرداخت می‌کند. و بیمه از لحظه‌ای که تگ بار زده می‌شود تا زمان تحویل توسط مشتری یا مسافر شامل حال بار و محموله می‌شود؛ حتی اگر قبل از جای‌گیری بار در داخل هواپیما توسط لیفتراکی که بار را در فرودگاه جابجا می‌کند آسیب ببیند.

در صورتی که بار ارزشمندتر از کیلویی 20-25 دلار باشد بهتر است بار و محموله را توسط شرکت های بیمه نظیر بیمه‌سامان، ایران، البرز و ... بیمه کنید.

۰ نظر
کارشناس حمل و نقل هوایی

عواقب گذاشتن موارد ممنوعه در محموله‌ی هوایی

روایتی که در ادامه می‌خوانید، داستان عاقبت قرار دادن یک شیء ممنوعه در محموله فریت بار است که توسط مدیر فنی محترم شرکت هیرا بیان شده است


مسافر(آلمان) با بنده تماس گرفته است و می‌گوید که 20 کیلوگرم اضافه‌بار دارد. به او گفتم که ترجیحاً مقدار بار را به 40-45 کیلوگرم برساند چون در اینصورت به نفع خود اوست؛چون هزینه فریت 20-25 کیلوگرم با 40-45 کیلوگرم تفاوت چندانی ندارد( فرقش حدود 200 هزار تومن است) ولی می‌تواند 2برابر بار جابجا کند.

بعد ایشان گفتند که نه، من همان 20 کیلو بار را دارم.

گفتم اگر همین 20کیلو بار را دارد از ایرلاینَ‌ش که ترکیش‌ایر است بصورت اضافه‌بار ببرد بهتر است. از مسئول کانتر فرودگاه امام خمینی(ره) بپرسد ببیند بابت اضافه‌بار چقدر می‌گیرد.

ایشان پرسید و گفت کیلویی 65هزار تومان.

بعد بنده به ایشان گفتم خانم در اینصورت اگر شما بار را بصورت اضافه‌بار ببرید برای شما بهتر است.

وقتی می‌روند فرودگاه با من تماس می‌گیرند و میگویندکه 45 کیلو اضافه‌بار دارند! و مسئول فرودگاه می‌گوید که هزینه‌اش می‌شود 8میلیون تومان!!(پس کیلویی 65هزارتومان نبوده است!)

به ایشان گفتم خانم‌، پس شما بارت رو همراه خودت نگه دار، بفرست که برایت فریت کنیم که اینطوری به‌صرفه‌تر است، وقتی با حدود 2میلیون تومان می‌شود همان بار را فرستاد چرا 8میلیون تومان بپردازید. قبلش هم چک کنید که موارد ممنوعه در بارتان نباشد.

وقتی بار را به دفتر شرکت آوردند بررسی که کردیم کلی موارد ممنوعه در بارشان بود که جلوی چشمان خودشان درآوردیم و گفتیم که اینها جزو موارد ممنوعه در حمل و نقل هوایی است و امکان فریتشان نیست.

پس از چک نهایی و ارزیابی و OK بودن همه‌چیز وقتی بار را می‌خواهند از ایکس-ری رد کنند دستگاه شیء غیرمجازی را نشان می‌دهد و مسئولین حراست مجبور می‌شوند بسته‌بندی بار را باز کنند و میبینند بله! یک گریپ‌فروت! را که از دید خودشان بی‌اهمیت بوده داخل لوازم گذاشتند و حرف های ما را نادیده گرفتند و همین امر باعث شد تا تمام دل و روده ی محموله را در فرودگاه بیرون بریزند و آن گریپ‌فروت مسخره را دربیاورند!



عزیزان موارد ممنوعه در حمل و نقل هوایی را جدی بگیرید، در نهایت این خودتان هستید که ضرر می‌کنید.

۰ نظر
کارشناس حمل و نقل هوایی