روایتی که در ادامه می‌خوانید، داستان عاقبت قرار دادن یک شیء ممنوعه در محموله فریت بار است که توسط مدیر فنی محترم شرکت هیرا بیان شده است


مسافر(آلمان) با بنده تماس گرفته است و می‌گوید که 20 کیلوگرم اضافه‌بار دارد. به او گفتم که ترجیحاً مقدار بار را به 40-45 کیلوگرم برساند چون در اینصورت به نفع خود اوست؛چون هزینه فریت 20-25 کیلوگرم با 40-45 کیلوگرم تفاوت چندانی ندارد( فرقش حدود 200 هزار تومن است) ولی می‌تواند 2برابر بار جابجا کند.

بعد ایشان گفتند که نه، من همان 20 کیلو بار را دارم.

گفتم اگر همین 20کیلو بار را دارد از ایرلاینَ‌ش که ترکیش‌ایر است بصورت اضافه‌بار ببرد بهتر است. از مسئول کانتر فرودگاه امام خمینی(ره) بپرسد ببیند بابت اضافه‌بار چقدر می‌گیرد.

ایشان پرسید و گفت کیلویی 65هزار تومان.

بعد بنده به ایشان گفتم خانم در اینصورت اگر شما بار را بصورت اضافه‌بار ببرید برای شما بهتر است.

وقتی می‌روند فرودگاه با من تماس می‌گیرند و میگویندکه 45 کیلو اضافه‌بار دارند! و مسئول فرودگاه می‌گوید که هزینه‌اش می‌شود 8میلیون تومان!!(پس کیلویی 65هزارتومان نبوده است!)

به ایشان گفتم خانم‌، پس شما بارت رو همراه خودت نگه دار، بفرست که برایت فریت کنیم که اینطوری به‌صرفه‌تر است، وقتی با حدود 2میلیون تومان می‌شود همان بار را فرستاد چرا 8میلیون تومان بپردازید. قبلش هم چک کنید که موارد ممنوعه در بارتان نباشد.

وقتی بار را به دفتر شرکت آوردند بررسی که کردیم کلی موارد ممنوعه در بارشان بود که جلوی چشمان خودشان درآوردیم و گفتیم که اینها جزو موارد ممنوعه در حمل و نقل هوایی است و امکان فریتشان نیست.

پس از چک نهایی و ارزیابی و OK بودن همه‌چیز وقتی بار را می‌خواهند از ایکس-ری رد کنند دستگاه شیء غیرمجازی را نشان می‌دهد و مسئولین حراست مجبور می‌شوند بسته‌بندی بار را باز کنند و میبینند بله! یک گریپ‌فروت! را که از دید خودشان بی‌اهمیت بوده داخل لوازم گذاشتند و حرف های ما را نادیده گرفتند و همین امر باعث شد تا تمام دل و روده ی محموله را در فرودگاه بیرون بریزند و آن گریپ‌فروت مسخره را دربیاورند!



عزیزان موارد ممنوعه در حمل و نقل هوایی را جدی بگیرید، در نهایت این خودتان هستید که ضرر می‌کنید.